بقلم : محمود مدحت
كان نفسي  الاقيك
 صدقنى محتاج ليك
اترمى فحضنك اصل بطمن وانا بين اديك
اذا كنت فاكر انى نسيتك فا انا لسه مشتاق ليك
اصل بجد الغربه صعبه ياوطنى فين الاقيك
محتاج  جواز سفر ولامعندش امل فيك
مش عارف انا قد ال فيه ولا ضعفى خلانى محتاج ليك
بس انا فى فرحى وحزنى وقوتى ضعفى ببقى محتاج ليك
نفسي اشوف ابتسامه معناها انا ليك
او حتى اسمع صوتك ترجعلى الامل فيك


نفسي اوصلك واعيش بقه من جديد
وهغير تانى حياتى اللى عامل فيها سعيد
اشوف الدنيا بعيوناك وانا صاحب فكر جديد
انام واصحى على صوتك بجد وحشنى العيد
المس ايدك فى سلام بقى حلمى البعيد
عيد ميلادك قرب كل سنه وانت سعيد


كان نفسي اكون معاك  ونظرت الرضا اشوفها فى عنيك
بدعيلك من كل قلبي بالعمر الطويل يكون ليك
معرفش فاكر ملامحى ولا الزمن قفل عنيك
هفضل بحبك ومجنون بيك
وبايع الدنيا ومشتريك
وده كله مش كتير عليك
لان كل لحظه عشتها بين اديك
عرفت يعنى ايه حب وخلتنى احس بيك
ياترى يا وطنى امتى هرجع ليك
ولا معدش امل فيك
نفس قلبي وعقلى يتفق عليك
وانام وقوم كل يوم وانا بين اديك
الدنيا ملهاش طعم الا بيك
يارب يسعدك ويهديك ويرجعنى ليك

0 التعليقات

إرسال تعليق

إذا كنُّا قدمنا لك الفائدة من خلال الموضوع المعروض لا تنس وضع تعليقك ورجاءً عدم وضع روابط إعلانية